Mennyit számít a jó megjelenés?

március 18, 2017


A mostani bejegyzésben egy olyan témát szeretnék szétboncolgatni, ami az elmúlt pár hétben igencsak befürkészte magát a fejembe és sokáig nem is akart onnan szabadulni. Gondolom, már te is tapasztaltad azt az érzést, hogy nincs egy normális göncöd sem, úgy érzed nincs mit felvenned, pedig a gardróbos szekrényed telis-tele van ruhákkal. Nos, velem ez mostanában túlságosan sokszor is megtörtént. Reggelente nem igen szoktam sok időt eltölteni az outfitem tervezgetésével, este pedig lusta vagyok hozzá, ezért általában csak gyorsan felkapok valamit, amiről azt gondolom, hogy megteszi. Viszont gyakran ennek igen rossz következményei szoktak lenni, de hogy miért is? Magam sem tudom, ez itt a valódi probléma. Egyszerűen nem éreztem magamat jól a ruháimban. Körülöttem van egy pár igen jól öltözött lány, a pinteresten is folyton újabb és újabb öltözékeket lesek. Gyönyörű hajkoronákba és szépen kifestett tökéletes arcú lányokba botlottam bele nap mint nap a szociális médián, közben pedig hiányérzetem volt, ha a saját ruhatáramra gondoltam vagy pedig magára  a megjelenésemre. Utána morfondíroztam magamban egy kicsit, mi van, ha mindez azért van, mert nem vagyok képes jól összekombinálni egymással a ruháimat, illetve a színeket? Vagy talán azért, mert a legtöbb nadrágom és pulcsim már kikopott és többé már nem állnak úgy rajtam, ahogyan régen álltak, mikor megvettem őket?

De nem. Mindez a megállapítás nem segített rajtam. Hát gondolkodtam tovább és rájöttem, hogy ami valójában hiányzik az egy kis önbizalom és jó kedv. Mert nincs szebb ékszer egy lányon a mosolynál. És ezzel tökéletesen egyet is értek. Másrészről pedig, bárki hordhat bármilyen design-os és gyönyörű ruhadarabot is, de ez még nem feltétlen jelenti azt, hogy mindenki ugyanolyan káprázatosan is tudja azt viselni magán.

De hogy ez a téma egyáltalán miért izgat ennyire? Nos, félreértés ne essék, nem vagyok én sem pláza cica sem pedig márka bolond. A valódi ok, amiért ilyen gyakran foglalkoztat a megjelenésem kérdése az az, hogy ha egy olyan darab van rajtam, ami tetszik és belenézek a tükörbe és lássanak csodát még csinosnak is érzem magam, akkor az esetek 90%-ban a közérzetem is ugrik egy nagyot, legalábbis magasabb szintű jókedvet tanúsítok aznap, amit még persze elronthat bármi időközben, de ez már mellékes. Már csak ezért is érdemes odafigyelnünk a külsőnkre. Persze ez még nem azt jelenti, hogy a napunk nagy százalékát ezzel kéne elütnünk, mert nem erre gondoltam. Hanem arra, hogy próbálj olyan ruhákat keresni a boltokban, amik neked tetszenek, kényelmesek és legfőbbképp jól érzed magad bennük. Ehhez azért tudatosan kell tudnunk vásárolni.

De ahogy azt már feljebb is említettem, kell, pontosabban halálosan nagy szükség van az erős és egyben ragyogó belső kisugárzásra. Ha nem érezzük jól magunkat a bőrünkben, nyűgösek vagyunk közben még úgy érezzük, mintha folyton egy fekete felhő lebegne a fejünk felett, ami villámokat szór, akkor az az igazság, hogy a tükörképünket sem fogjuk szebbnek látni.


A másik pont, amiért érdemes odafigyeljünk a megjelenésünkre, az a benyomás, amit másokra teszünk. Persze ez sem mindenesetben és mindenkinek jelentős tényező, ahogy valójában nálam sem. Nem vagyok az a típus, aki másokat a külsejük alapján ítélne meg, és én sem szeretem, ha mások ezt teszik. De az az igazág, hogy egy olyan világban élünk és olyan társadalmi morál vesz minket körül, ahol szinte már a tudatalattinkba is befúrta magát az idealizált külső utáni vágyakozás vagy annak keresése, esetleg már szinte csak azt látjuk és semmi mást. Ami gond. Ez ellen azért lehet mit tenni. Ki kell nyitnunk jobban a szemünket, és a jót, az elfogadást és a szeretetet helyezni előtérbe. Hisz egy szép külső nem ér semmit ész és szív nélkül!

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.