Chihayafuru

február 28, 2016
Ebben a bejegyzésben egy általam nem rég végig nézett animét szeretnék nektek bemutatni illetve véleményezni. Remélem elnyeri majd tetszéseteket vagy esetleg, ha még nem ismered az anime világát, akkor ettől talán majd kedvet kapsz hozzá, mert igen, én ilyen optimista ember vagyok XP

Kiskorom óta nézek animéket. Volt egy hosszabb, néhány éves szünet, ami alatt egyetlen egyet sem néztem. Tavaly augusztusban szegtem meg ezt a szokást, mikor is életem talán egyik legelső animéjét újból elővettem. Ez volna a Naruto. A legelejétől kezdtem, de néhány hónapja befejeztem valahol a Shippuden 1. éveda tájékán. Aki esetleg nem tudná, annak elárulom, hogy a leghosszabb animék egyike. A sima Naruto 220 részes, míg a Shippuden olyan 400 körül van. Elég sok, mi? Nem is bírtam vele, ezért ismét abbahagytam. Szerintem a sok felesleges, késleltető epizód miatt, amivel csak húzták az egész sztorit. És ahogy haladtam részről részre az is nyilvánvalóvá vált, hogy már kinőttem belőle. Egy kicsit már gyerekesnek tűnt, de félre ne értsétek, jó animének tartom a mai napig is, csak kicsit úgy tűnik már másfajta történetek tudnak megfogni. Az érdeklődésem nem hagyott alább, ezért egy másik animével próbálkoztam. Jött a Kimini Todoke, ami ugyan egész jó volt, de attól még a számomra csak egy egyszerű giccses love story-nak maradt meg. Egy bizonyos idő elteltével úgy döntöttem, hogy kicsit keresgélnék a josei műfajában, hátha találok valami érdekeset. (Aki nem tudná mi az a josei anime annak itt egy kis magyarázat) És nem csalódtam, ismét egy gyöngyszemre bukkantam. Azért írtam azt, hogy ismét, mert már ezelőtt is láttam ebből a műfajból egypár remekművet. Ilyen volt például a Nana vagy pedig a Méz és Lóhere. Nade, most térjünk vissza az aktuális témánkhoz, ami nem más, mint a Chihayafuru. Még mielőtt belekezdenék a hosszas elemezgetésbe, előtte jöjjön egy kis ismertető a wikipédiától:


Ayase Chihaya egy fiatal lány, aki élete nagy részét azzal töltötte, hogy nővérét támogatta modell karrierjében. Ez megváltozik, mikor találkozik Wataya Aratával, egy tehetséges fiatal karuta játékossal. Gyorsan barátok lesznek, a fiú szerint pedig Chihayának jó esélyei vannak arra, hogy nagyszerű karuta játékos váljék belőle. Chihaya új álma lesz, hogy Japán legjobb női játékosává váljon. Sajnos hamarosan el kell válnia karutás barátaitól, de 3 évvel később (a jelenben) a középiskolában újra találkozik egyikükkel, Mashima Taichivel, akivel együtt megalapítják a Mizusawa Karuta Klubot. Chihaya csapattársai és barátai támogatásával igyekszik, hogy a világ legjobb karuta játékosává váljon és, hogy egy nap újra együtt lehessenek Aratával.


Először egy kicsit féltem tőle, pontosabban attól, hogy majd az egész sztori erről a eleinte általam furának tartott japán kártyajátékról fog szólni, de végül kellemesen csalódtam. Annak ellenére is, hogy az egész animében elég nagy hangsúlyt kap a karuta. Szinte minden részben karutáznak a szereplők, de szerintem ez nem baj, mert én személyesen beleszerettem ebbe a roppant varázslatos japán kártyajátékba, miközben csodálattal néztem főszereplőink elszántságát a versenymérkőzéseik alatt. Egy elég nehéz és komplex játékról van szó, amihez a játékosoknak 100 darab vers szövegét kell memorizálniuk. A játék lényege, hogy a játékvezető a párbajokon énekelve felolvassa a versek első három sorát, majd a két versenyzőnek minél gyorsabban meg kell találniuk az eléjül állított lapokból azt, amelyiken a vers záró két sorra található. Az nyer, aki hamarabb befejezi a játékot, és értelemszerűen több kártyával teszi azt meg, mint a vesztes ellenfele.


Persze mivel egy josei animéről van szó, egy kis szerelem is belefér a történetünkbe. De semmiféle nyálas csöpögésre nem szabad gondolni, mert ilyesmi egyáltalán nincs benne. Csak épp egy leheletnyi kis csepp a rózsaszín ködből, ami nem is mindig olyan ragyogó és kellemes, mint amilyennek gyakran lefestik. Erről hosszasan beszélhetne az én egyik személyes kedvenc karakterem Mashima Taichi. Aki kiskora óta szerelmes a szép, de annál inkább hóbortosabb és szeleburdibb, karuta-őrült Chihayába. Persze a lány nem sokat vesz észre legjobb barátja érzéseiből. Taichi mindig is mindenből legjobb volt. Ez alól érdekes kivétel a karuta. Ugyan ebben a sportágban is egészen kiemelkedő teljesítményt nyújt, de nem nevezhető született tehetségnek. Mert például nem rendelkezik olyan fantasztikus játékérzékkel, mint mondjuk főhősnőnk, Chihaya. Taichi ezért általában inkább az éles eszére, remek emlékezőképességére és a jó taktikára fogad. Számomra rettenetesen szimpatikus karakter. Nála is szép jellemfejlődés figyelhető meg. Én kifejezetten Taichi és Chihaya párti vagyok. Hiszen akad egy másik jelölt, névszerint Wataya Arata. Ő az, aki még kiskorukban Chihayát bevezette a karuta világába. Szerintem ő is egy érdekes és egyben fontos szereplője az animének, mondjuk ahhoz képest elég ritkán tűnik fel. Nekem néha egy kissé érzelemmentesnek tűnik, elég furcsa és megfoghatatlan személyiségnek, bár lehet ezzel az előzően leírt ok miatt vagyok így, hogy nem szerepelt túl sokat.
Nagy hangsúlyt kap az animében továbbá a csapatszellem és a versenyláz. Mivel ez egyben egy sport anime is, így ez nem akkora nagy csoda. 
A Chihayafuru képivilága is egyszerűen kifogásolhatatlan. Gyönyörűen meg van csinálva az egész mű. A karakterektől kezdve egészen a háttér legapróbb részletéig. Szinte öröm a szemnek, annyira gyönyörű.  Végtére is egy 2011-2013-as anime sorozatról beszélünk. Szóval eleve természetesebb már a jobb és szebb minőség.
Ez az anime, tehát belopta magát a szívenbe. Pedig erre aztán igazán nem számítottam, mikor néhány hete még csak az ismertetőjébe kukucskáltam bele attól rettegve, hogy valami bolond japán találmányról lesz szó. Nos, ennél sokkal több és jobb. Tényleg egyetlen egy problémám van vele, az pedig a hossza. Nos, egyelőre 2 évad van. Mindkettő 25 részből áll. Ezzel nincs is semmi gond. Mert az igazi gond csak akkor kezdődik/ vagy kezdődne, hogy ha kiderülne, ne adj isten, hogy nem lesz 3. évad. Mert, ebben az esetben az egész anime szó szerint befejezetlen maradna és értelmét evsztené. A manga a mai napig fut (ami alapján készült). A 2. Évad vége nagyjából a manga 94. Fejezete körül van, ami a 18. Kötetben van. Nos, a manga terjedelme azóta természetesen változott. Már olyan kb. 28 kötete jelent meg. Ami jó hír, hogy az animén a manga alapján nem változtattak semmit, szóval elvileg szépen lehetne lassacskán már végre folytatni. Legalábbis én ebben reménykedem még sok másik Chihayafuru rajongóval együtt szerte a nagyvilágban.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.